Priser og fakturaer i MitID Erhverv

Her kan I finde information om de priser, der gælder, når jeres organisation tilslutter sig og bruger MitID Erhverv. I kan også finde information om, hvordan I modtager fakturaer.

Det er som udgangspunkt gratis for jeres virksomhed, forening eller organisation at tilslutte sig og bruge MitID Erhverv. Der kan dog være funktioner og ydelser, der koster penge. Det er i forbindelse med:

  • brugeroprettelse, når I opretter mere end 3 brugere
  • bestilling af MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, hvis jeres brugere anvender et særskilt MitID
  • udstedelse af certifikater
  • avanceret support, når I anvender MitID Erhvervs avancerede funktioner, såsom certifikater, IdM API’er eller IdP funktionalitet.

Tilslutning

Alle priser er eksklusiv moms:


Aftaleindgåelse og tilslutning
0 kr.

Brugeroprettelse

Alle priser er eksklusiv moms:


Brugeroprettelse: 1-3 brugere
0 kr.

Brugeroprettelse: Udover 3 brugere
20 kr.

MitID identifikationsmidler - kodeviser, kodeoplæser eller chip - når brugeren anvender et særskilt MitID

Bemærk, at MitID app er gratis og kan downloades fra Apple App Store eller Google Play Butik.


MitID kodeviser
33,5 kr.

MitID kodeoplæser
235,5 kr.

MitID chip
115 kr.

Udstedelse af certifikater

Alle priser er eksklusiv moms:


Brugercertifikat
20 kr.

Organisationscertifikat
20 kr.

Support

Alle priser er per time og eksklusiv moms:


Normal support til tilslutning, opsætning af generel anvendelse af løsningen
0 kr.

Avanceret support ved Nets ifm. certifikater, API’er, IdM og IdP funktionalitet mm.
1.039 kr.

Avanceret hastesupport ved Nets ifm. certifikater, API’er, IdM og IdP funktionalitet mm.
1.734 kr.

Fakturaer

Jeres organisation modtager fakturaer for forbrug i MitID Erhverv fra Digitaliseringsstyrelsen.

Jeres organisations forbrug opgøres den 10. i hver måned og faktureres den 15. I vil modtage en faktura i hver måned, hvis beløbet overstiger 50 kr. Overstiger beløbet ikke 50 kr., vil I blive faktureret kvartalsvis.

I kan vælge at modtage fakturaer via en af følgende 3 kanaler:

  • Digital Post
  • E-mail
  • NemHandel (EAN-nummer).

Organisationsadministratorer kan logge ind i MitID Erhverv for at ændre jeres fakturapræferencer.

Ændr, hvordan din organisation modtager fakturaer fra MitID Erhverv (link mangler)

Spørgsmål og svar om fakturaer

Hvis fakturaen handler om:

  • nye brugere, som er oprettet i MitID Erhverv
  • MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, der er bestilt
  • certifikater, der er udstedt,

bedes du venligst kontakte en brugeradministrator i jeres organisation.

Hvis du ikke ved, hvem der er brugeradministratoren i jeres organisation, kan du kontakte MitID Erhverv Support for at få oplyst navnet på brugeradministratoren i jeres organisation:

MitID Erhverv Support (link mangler)

Det er, jf. punkt 10.1. i MitID Erhvervs vilkår, jeres organisations opgave at holde data om organisationen og medarbejdere opdateret.

Jeres organisations forbrug opgøres den 10. i hver måned og faktureres den 15.

Det vil sige, at den faktura, som jeres organisation modtager ca. den 20. i måneden, handler om forbrug, som er sket mellem den 11. i den foregående måned til den 10. i måneden.

I vil modtage en faktura hver måned, hvis beløbet overstiger 50 kr. Overstiger beløbet ikke 50 kr., vil I blive faktureret kvartalsvis.

I skal være opmærksomme på følgende:

  • Faktureringen af nyoprettede brugere sker, når brugeren har aktivereret sig som bruger i MitID Erhverv, ikke når brugeren er blevet oprettet.
  • Faktureringen af certifikater sker, når certifikaterne er udstedt.
  • Faktureringen af MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip sker, når de er blevet bestilt.

Vores fakturasystem henter automatisk oplysninger om jeres organisation fra CVR-registreret. Hvis der på fakturaen fremgår forkerte organisationsoplysninger, skal jeres organisation rette oplysningerne i CVR-registret på Virk.dk:

Virk.dk: Ændr virksomhed

I MitID Erhverv vælger organisationsadministratoren i jeres organisation selv, hvordan jeres organisation ønsker at modtage fakturaer.

Sådan kan organisationsadministratoren ændre, hvordan organisationen ønsker at modtage fakturaer:

  1. Du som organisationsadministrator logger ind på MitID Erhverv.
  2. Vælg ”Indstillinger” i menuen.
  3. Vælg menuen ”Fakturering”.
  4. Vælg, om jeres organisation ønsker at modtage fakturaer via:
    • Digital Post
    • e-mail
    • NemHandel (EAN)

Bemærk, at offentlige organisationer kun har mulighed for at vælge NemHandel (EAN).

MitID Erhverv: Login

I MitID Erhverv kan en organisationsadministrator tilføje en reference på fakturaerne.

Sådan kan organisationsadministratoren tilføje en reference:

  1. Du som organisationsadministrator logger ind på MitID.
  2. Vælg ”Indstillinger” i menuen.
  3. Vælg menuen ”Fakturering”.
  4. Tilføj eventuelt navn eller initial mv. under Att. navn eller PO-nummer/reference. Oplysningerne på disse felter fremgår på fakturaer.

MitID Erhverv: Login

Jeres organisation skal betale for 4 ydelser:

  • Brugeroprettelser udover 3 brugere
  • Særskilte MitID identifikationsmidler (MitID kodeviser, kodeoplæser og chip)
  • Certifikater (brugercertifikat og organisationscertifikat)
  • Avanceret support ved Nets

Find vores priser ovenfor:

Priser (link/anchor til ovenfor mangler)