Ændr, hvordan din organisation modtager fakturer fra MitID Erhverv

 

Du som organisationsadministrator kan læse mere om, hvordan du ændrer, hvordan organisationen skal modtage fakturer fra MitID Erhverv.

Denne side er relevant for:

  • Organisationsadministrator i en organisation, der ikke er offentlig

Denne vejledning er relevant for private organisationer. Hvis du arbejder i en offentlig organisation, er faktureringsmetoden automatisk er sat til NemHandel (EAN).

Hvis du har andre administratorroller såsom rettigheds- eller brugeradministrator, kan du kun se, hvordan din organisationsadministrator har valgt, at jeres organisation skal modtage fakturaer.

Kontakt organisationsadministratorer for at justere fakturaindstillingerne.

Sådan ændrer du, hvordan din organisation modtager fakturaer

Sådan finder du "Indstillinger": Menu > Indstillinger.

Faktureringsindstillingerne er allerede foldet ud.

Når du trykker på menuen ”Du modtager din faktura via”, kan du se relevante faktureringsmuligheder for din organisation.

Hvis din organisation er privat, kan du vælge fra følgende 3 muligheder:

  • NemHandel via et EAN-nummer – Gå til trin 5.
  • Organisations Digitale Post – Gå til trin 6.
  • Med E-mail – Gå til trin 7.

Hvis din organisation er offentlig, kan I kun vælge:

  • Fra NemHandel via et EAN-nummer – Gå til trin 5.

Når du vælger fakturering via NemHandel, skal du oplyse:

  • navn: Du kan give navn på det EAN, som du indtaster, især din organisation har flere EAN-numre.
  • EAN: Et EAN (European Article Number) bruges til elektronisk fakturering, så I modtager en korrekt fakturering.

Du kan også oplyse følgende 2 oplysninger. Det er ikke et krav at udfylde oplysningerne.

  • Attentionnavn, hvis I ønsker at have navn eller initialer for den person, der er reference i fakturaen.
  • PO-nummer (Purchase Order)/reference. Et PO-nummer er et unikt referencenummer, og I kan vælge at have det i fakturaen.

Når du vælger fakturering via Digital Post, har du muligheden for at udfylde følgende 2 oplysninger. Det er ikke et krav at udfylde oplysningerne.

  • Attentionnavn, hvis I ønsker at have navn eller initialer for den person, der er reference i fakturaen.
  • PO-nummer (Purchase Order)/reference. Et PO-nummer er et unikt referencenummer, og I kan vælge at have det i fakturaen.

Når du vælger fakturering via e-mail, skal du oplyse:

  • E-mailadresse, som du gerne vil modtage fakturaer via.

Du skal indtaste e-mailadressen igen, for at bekræfte den.

Du kan også oplyse følgende 2 oplysninger. Det er ikke et krav at udfylde oplysningerne.

  • Attentionnavn, hvis I ønsker at have navn eller initialer for den person, der er reference i fakturaen.
  • PO-nummer (Purchase Order)/reference. Et PO-nummer er et unikt referencenummer, og I kan vælge at have det i fakturaen.