Du kan finde vejledninger til, hvordan din organisation kan oprette, anmode om og administrerer fuldmagter, så en anden organisation kan agere digitalt på vegne af jeres organisation.
Med en erhvervsfuldmagt eller en fuldmagt i Digital Fuldmagt kan din organisation give eller anmode om en fuldmagt. Du kan fx give en anden organisation en fuldmagt til at kunne agere digitalt på vegne af jeres organisation. Det er fx relevant, når din organisations revisor skal stå for at anmode om refusion i NemRefusion på vegne af jeres organisation.
Denne side er relevant for:
Nogle organisationer skal oprette erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv, mens andre skal oprette en i Digital Fuldmagt. Det afhænger af, hvordan du agerer digitalt på vegne af din organisation med MitID.
Hvis din organisation er tilsluttet MitID Erhverv, skal du som organisationsadministrator oprette erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv.
Din organisation er tilsluttet MitID Erhverv, hvis din organisation har flere, der agerer digitalt på vegne af organisationen.
Skal I oprette og bruge erhvervsfuldmagter, kan I læse mere i følgende 2 vejledninger:
Sådan opretter du erhvervsfuldmagter i MitID Erhverv (pdf)
Begynd at bruge den erhvervsfuldmagt, som din organisation har modtaget, i MitID Erhverv (pdf)
Hvis du kan sige ja til de 4 forhold nedenfor, skal du bruge Digital Fuldmagt til at give eller anmode om en fuldmagt:
Skal du oprette eller modtage erhvervsfuldmagter i Digital Fuldmagt, kan du læse mere i følgende 4 vejledninger:
Anmod om Digital Fuldmagt (pdf)
Godkend eller afvis Digital Fuldmagt (pdf)
Slet Digital Fuldmagt, som din organisation allerede har givet MANGLER PDF (pdf)
Som administrator kan du læse følgende sider om erhvervsfuldmagter og fuldmagter i Digital Fuldmagt.
Erhvervsfuldmagter, når I har brug for hjælp fra fx en revisor
Digital Fuldmagt, når I har brug for hjælp fra fx en revisor
Som administrator kan du også vejledninger til følgende emner.